Tuesday, December 14, 2010

Plea Bargaining

X lama lg, konsep Plea Bargaining akan dilaksanakan scr formal dlm prosiding mahkamah bg mempercepatkn perbicaraan dan mengurangkn kes2 tertangguh bg menjimatkn masa mahkamah. wow...diskaun 50% la kiranya. Tp, utk tuduhan jenayah yg x mempunyai rekod jenayah la.

Dri satu sudut, bgs sgtla sbb jenayah makin berleluasa skrg ni. Klu dlu2 dlm berita x byk kes2 jenayah dilaporkan, tp skrg hampir setiap hari ada. Lg bengang, jenayah abortion, x pun buang bayi tu...sakit ati sgt dgn diorg ni, berani buat x berani tanggung. Dah bersepah jenayah ni skrg, tmbh lg dgn jenayah2 lain...lagiii la byk. Jd mmg ptt sgtla konsep plea bargaining dilaksanakan.

Dri satu sudut lg, mcm x aci je...buat jenayah besar, tp hukuman x setimpal...tp xpe, Allah maha adil, x ckp kt sini, kt sana nti dpt lg....

2 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

lynn said...

tgk gak berita pasal ni....
kt sama2 tggu k

Iman's Umi said...

@lynn

wah smgt tu nk tggu...tu la terkejut juga tp hrs diketahui bhw sistem ciptaan manusia tdk prnh lengkap, pasti ada kekurangan.

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails