Friday, September 3, 2010

Gagak dan pahala

Odw keje pg td, nmpk burung gagak tengah pungut sesuatu. 
Bila dekat skit, jelas, bukan ranting kayu yg dipungut, tp hanger @ penyangkut baju besi. 
Oh! Gagak ada baju jugak ke nk disangkut? Ke nk sangkut baju raya? 
 Ok2, ckp la buat lawak...itu maknanya tempat tu kotor btl...
kata org, klu ada gagak di sesuatu kwsn, mknanya tmpt tu mmg kotor, gagak suka tempat kotor. 

Tp jgn salahkan gagak, gagak tu tlg bersihkan, salah manusia juga pengotor. 
Mcm kwsn pasar malam, berniaga kemain seronok lg, 
da abes bungkus brg2 dia je bwk balik, 
sampah-sarap keliling kwsn dia berniaga bknnya nk kutip pn. 
Maklumlah, katanya aku bayar tapak ni, pandai2lah mereka buat keje sbb aku dh bayar. 
Padahal klu dia tlg kutip sampah sendiri tu, 
1 dah cuci tempat tu, 
1 lg dpt pahala free....pahala free pn xnk...x tau lah.

Oh ckp psl pahala, bertuahlah kita para isteri sekalian (hehehe), 
sbb masak utk keluarga kita buka puasa. 
Dah la dpt pahala puasa, amalan wajib berganda2 pahalanya. 
Sbb tu, kadang2 mmg rs malas, tp klu suami kata buat, paksakan diri buat juga....pahala!

5 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

eT said...

mmg ssh nk tukar sentimen org kite...ssh nk soh wat keje elok...

cha said...

btl tu btl, dgr la kata suami, jgn nak ngada mls2. awak, amik watermark awak niii. saya bagi spesel kat awak;
http://orencantik.blogspot.com/2010/09/boleh-dimiliki.html

~fisha~ said...

xsabar nk kawin!!

Mamma said...

sejuk hati en.somi :p

Iman's Umi said...

eT: Ha'a kn? Mcm aur dlm belukar, melepaskan pucuk masing2.

cha: wah terima kasih...baiknya dia, nti kta ambik k!

~fisha~: bagus2, kahwin blh mengelakkan maksiat dn menyempurnakan separuh iman kita...separuh lg kena usaha.

Mamma: Harap2nya camtulah Mamma...cam Mamma tu bizwoman berjaya sbb suami restu, ye x?

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails