Monday, September 6, 2010

Berita Gembira...Yg ditunggu2 Dh Tiba

Rasa gembira sungguh...melebihi tahap kegembiraan nak raya lagaknya. Tanggal 4 September (Sabtu), memulakan rutin cam biasa...bgn pagi (pagi la sgt) mengupdate blog (xde keje lain ke?), maklumla anak dara Umi dengan Abinya sekali msh lena diulit intan...so it's time la...dh siap, cpt2 kemas sblm ada org sibuk2 nk nengok gmbr sendiri kt desktop background...huh selamat!

Kemudian budak kecik sudah bgn, bergolek2 kt tilam smbl tersengih2. Tanggal baju suar, ajak g bilik air (tempat kegemaran beliau, jd senangla ikut). Mandi spt biasa (smbl dia ushar2 spongebob - span mandian). Dh mandi, tutup paip, ambik segayung air, gosok gigi time (wlupn xde gigi). Tgh bersihkn mulut Iman tiba2 trs kt gusi bawah cam bergaram skit. Nk rasa kali kedua dia x bg dh...so paksarela la...ye betul, Iman dh tumbuh gigi pada usia 1 tahun 3 bulan 11 hari....nsb baik dia x demam kn, dh la nk raya ni. 

X dpt digambarkn dgn kata2 betapa gembiranya Umi bl Iman dh tumbuh gg. Cemana x gembira sbb sblm ni dok risau, org lain plg lama 1 thn 2 bln tumbuh la gg, Iman plak x tumbuh2. Tiap kali dia demam, dok harap konon2 demam nk tumbuh gg, tp x jugak. Lps ni blhla Iman mkn dgn lbh gembira...hehehe. Syukur Alhamdulillah.

*** cha bg sy watermark sbg penghargaan pengunjung setia...cantik x? Terima kasih skali lg cha.

*** ada kiriman poslaju utk sy blm berambik...suh hubby ambik arini, hmmmm...adakah kiriman souvenier dri seseorg? sukanya

*** penangan Pak Pek aritu, hubby dh suh sy buat kt umah dia plak raya nti...aduii, malasnya nk buat kt dapur org...mesti bg syarat nih...biar beliau jd assistant sbb dh tau dh jap lg mesti cri pisau x jumpa...budak2 umah tu suka sgt main pisau (bahaya tul), pastu tinggal merata, kita nk buat keje susah. 

*** Oh ya, utk merasmikan watermark pemberian cha, sy tepek gmbr Pak Pek tu di sini. Wlu rupa x segah mana, tp rasanya ramai yg terpikat, smpi sepupu hubby nk suh mak dia msk cam tu...hahaha padahal org tua tu x penah rasa pn lg benda ni.







7 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

makcikrehan said...

wehuuu... lambatnya dia dapat gigi. takpa2... takdela dia gigit2 ummi dia masa nenen kan. asyraf now dah 4 atas, 2 bwh. tapi duduk pon belum tegak lagi. huhuhu. cepat kot lain, tapi dia lambat kot lain.

Iman's Umi said...

makcikrehan: Betul kak, dh slmt sy kt situ, klu Iman msh BF mau tangkap leleh sy...wah dh byk gg asyraf...seb baik dia pn x Bf lg.

~fisha~ said...

oh,, kalau tumbuh gg, akn demam ye? btw.. bestnye dapt watermark free!!! suke..hihi..

Iman's Umi said...

~fisha~: kebanyakan bb camtu la, best juga sbb watermark buat sendiri x cun.

~fisha~ said...

oic.. :) hepi2!

Aku Memang BeGiNi said...

hah, yeh, ingat ape tadi..tahniah Iman, nanti boleh bagi gula2 sebab dah tumbuh gigi

Iman's Umi said...

AMB: ko ni, Iman bru tmbh 1 gg ko da bg gula2, nti cpt rongak la anakku. Ni gigi raya namanya.

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails