Friday, August 13, 2010

Bersahur Dengan Iman

Puasa hari pertama, bgn sahur, tgh2 basuh2 kt sinki, Iman bgn sengih bwk botol. Sy bls senyum balik, smbg buat kerja dan masak untuk sahur (beliau asyik mengekori je dlm keadaan baik).

Dh hmpir siap, sy ajak dia keluar dri dapur..."Dah siap. Jom.." Mula2 dia ikut tp bl sy kata dh siap trs dia berhenti dn ckp "Ni!" smbl hulur botol susu dia. Sy tergelak...ooo, ckp dh siap padahal susu org x buat lg...ok ok, sy ambil botol tu smbl gelak...dia pn gelak skali...ms ni xde sape bgn lg.

Ms org sahur, dia mkn gak nasi cukup2 3 mulut je. Mlm ke-2, xnk mkn lgsg. Pg td plak cuma msk semulut je. Ms buka puasa pn dia x nk makan...ish risau dh sy...nk bg dia mkn apa ek...

Smlm ms tgh round2 cri juadah kt Bazaar Ramadhan Bdr. Tun Razak, ada org pggl 'Iman'...sy pandang tgk dn tunjuk kt Iman...dia buat derk je...isk3 lg ralit nengok org ramai. Org tu myb kwn2 atau jiran2 ibu kot, tu yg kenal Iman, dia pn berniaga gk tp x singgah sbb dh beli. Ms buka puasa, Iman mkn nsi skit ngan Abi, pastu mkn kek coklat ngan sy, dh tau dia mmg suka coklat. Pantang nmpk coklat dlm peti. Klu dlu kedekut aiskrim, skrg gigit skit coklat kt tgn dia pn marah, siap nagis2 lg...aduhai klu dh dia suka tu.

10 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

makcikrehan said...

mak paknyer posa.. anaknya pon ambik feel jugak kot. kureng makan... senang mak tak yah masak-masak utk iman. hehehe

Iman's Umi said...

makcikrehan: maknanya Iman pn puasa sekali..betul tu MR, ari pertama puasa, sy bekalkn nasi ngan lauk, skali ptg ibu ckp xyah bwk nasi sbb dia x mkn pn...

eT said...

sama la dgn..pantang bangun nk sahur..ada jek si kecik nk join sekaki...hehe

Iman's Umi said...

eT: Tu la...Yang kecik2 rajin je bangun sendiri join, yg besar2 nk kena kejut berkali2 dlu bru nk bgn kn?

ch@ said...

Oni kuat mkn, haha... pengasuh dia slalu ngadu dia mkn paling byk, blk rumah makan lagi, biskut, roti. tapi mlm mmg kita tak bg makan nasik sbb dia dah kyg. iman ikut umiabi dia posa.

Iman's Umi said...

ch@: sy seronok tgk budak2 makan, sbb tu dlu2 sy lah tukang suap anak2 sedara mkn, tukang nganga ramai, tukang suap yg x sempat...syoknya klu Iman mkn mcm Cik Oni, berbaloi2 kata Amy Search.

rasp said...

dia nak posa sama kot...
kids mmg suka coklat kan :D

Iman's Umi said...

rasp: yela kot...tula x sangka jd bgtu suka ngan coklat, jap lg bila cair sibuk2 suh bsh tgn tp lps tu nk balik coklat td...jenuh bsh tgn dia je.

Aku Memang BeGiNi said...

tak yah la susah2 pi bazaar, lebih2 lagi kt cheras ni..mau migrain jadinya..ckpla thn lepas achik pi situ..hahha, bgsnya Iman..kejam sggh kau paksa anak kau puasa, cekedingla die nanti

Iman's Umi said...

AMB: Suka-suki ko je ckp aku paksa...aku pn risau kot cekeding tau...kang jd cam kak G, anak cekeding smpi dpt susu dri klinik sbb x ckp zat, tp mak tlbh zat, kitorg ckp dia bg isi kt mak dia.

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails