Saturday, July 24, 2010

Kasut Merah Bling-bling Sudah Hilang

Petang Jumaat tu hubby dh call ckp dtg amik lewat sbb nk g Batu 9 beli tomyam. Mimpi apa beli tomyam sampai ke Batu 9? Dekat2 umah kn byk gak org jual tomyam, x pun blh buat sendiri apa tom yam tu. Mmg lewat, dekat kul 6 bru smpi umah ibu nk amik Iman. 

Makcik (adik ibu) tgh riba Iman dkt pintu pagar. Iman tgh main badminton kakak. Punyalah seronok, tak layan Umi pn. Umi hulur tgn pun buat x tau je. Pastu Ibu suruh Kak Qila amik beg Iman dlm umah. Makcik terpaksa ambik badminton sorok, klu x mmg xnk balik la Iman jawabnya. Bunyi2 skit mcm nangis (x kuar airmata pun), tgk Abi elok plak dia sengih. Pastu pakat2 cari kasut Iman. Sy ingt pagi td ms antar Iman mmg sy yg tanggalkn kasut dia dan letak di atas rak. Herannya xde kat situ. Smpi ke bawah rak diorg cari, pakat intai sana sini pun xde. Sudahnya sy kata xpela klu xde. 

Tp mmg sy ingt sgt yg x pakai kasut hari Khamis, sy dukung je Iman. Hari Jumaat mmg sampai2 je umah Ibu saya suruh Iman jalan masuk ke pagar. Ada org berkenan ngan kasut adik kot. Minggu lepas pun sepupu hubby ckp ada lelaki cuba kait2 kasut adik depan umah kitorg. Katanya budak tu tgh mabuk, hisap gam. Gila betul, brp sen ko nk jual kasut anak sy tu? 

Sudahnya sy terpaksa dukung Iman.Berat betul Cik Mek ni, dh la singgah pasar malam lg beli dokong. X sangka Iman gemar sgt dokong. Suap dia pastu sy tnya sedap? Beria2 dia mengangguk kepala. Dh abis satu mintak lg smpi sy bohong ckp abis smbl pusing2 isyarat tgn...fahamlah dia. Yela suap byk2 nti sakit perut cemana. Bak kata orang tua2, sikit2 xpe, buat ubat...hehehe. 

Tp terkilan juga kasut tu hilang sbb jenis boleh laras, kaki Iman blm muat sepenuhnya tp tali dia tu membolehkn kasut tu melekat je di kaki, xdela tercabut tiba2 ke. Tgk la Isnin ni nk tnya ibu kot2 dh jumpa kasut tu.

2 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

Aku Memang BeGiNi said...

hilang? lost> oh My God....ker kene ganti ngan kasut kuning,,cepat carik kasut merah blink2 tuh

IMAN'S UMI said...

AMB: Ko gantikn ngan kasut kuning je la blh?

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails