Wednesday, June 23, 2010

PERASAAN NIKMAT X TERKATA

Hmmm...bahagia btl rasanya, bak iklan Wall's..Hidup Biar Sedap. Sy bru lps menikmati sebungkus kecil tapai beras....aduh, sedap bangat (cis..guna bahasa Indon plak). 

Arini pepagi beli tapai beras ni, singgit 2 bungkus, sebungkus dh diserahkn kpd hubby. Biasanya waktu makan tghari baru beli, pastu balik bru serah kt hubby. Hubby tu kdg2 dua2 bungkus pn msk perut dia (x ingt org blkg-tukang beli). 

Dia mmg hantu tapai pun...sbb tu mak dia rajin je buat, pastu kirim kt anak dia tu pada sapa2 sedara yg blk kg. Jadi, oleh krn ia mknn kegemaran hubby, teringin nk bljr buat sendiri la (bila? x dpt dipastikn lg). 

Dulu2 ms arwah Ma ada, beliau sgt rajin buat tapai beras ngan ketupat segitiga inti serunding daging. Sy tgk beliau buat, tp otak kanak2 sy ms tu x serap pn resepi beliau tu, yg sy tahu, main2, baca buku jarang2. Sy ingt lg, kawan arwah ayah pernah dtg selepas hari raya cari ketupat serunding daging beliau, pastu kecewa sbb raya tu mana ada arwah Ma buat ketupat tersebut. 

Mmm, sape pandai wt tapai beras? Blh ajar sy? Tlg la...hubby pn penah ckp nk try wt sendiri.

4 Orang Membebel Kat Saya Di sini:

eyemeroll said...

Oh. Tapai. Memang sedap. Dah lama benor tak makan.

ch@ said...

kita suka tapai ubi :) tapi tau mkn je la. eee nuff dia dah bangun la. bestnyaaa...

FareeZan said...

betulke kalu perempuan tgh uzur buat tapai xmnjadi?

IMAN'S UMI said...

eyemeroll: Kenapa lama benar x mkn? x jumpa ke? kt sini ade je, nk kirim ke?

ch@: sama la kita, tau mkn je. nuff bangun? tadi dia tido ke?

FareeZan: x sure la, tp itula org ckp tapai akn jd merah. Yg kelakar, kakak kita terpaksa buat tapai secara sembunyi, xnk bg abg ipar tau, klu dia tau, tapai x jadi. Sekali bila dh masak, dia yg mkn abis tapai tu, org lain hangin je.

My Love Story

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mari Mengalunkan Zikir...Tenangnya

Related Posts with Thumbnails